INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

Slovo ke dni

4. červen 2014

Jako velký obdivovatel vyspělých technologií mě každý den přivádí v úžas, co všechno už se vyvinulo v laboratořích, vyrobilo v továrnách a je ke koupi na trhu. Nejvíc mě fascinují výrobci výpočetní techniky a jejich stále výkonnější a dokonalejší produkty. Hranice možného se dále posouvají. Že počítač dokáže hravě porazit člověka v šachu, už dnes nikoho nepřekvapí. Ale očekává se, že se objeví umělá inteligence, na kterou my, obyčejní smrtelníci, budeme koukat s pocitem méněcennosti. Kdy tedy budou stroje chytřejší než jejich konstruktéři? Doc. ing. Miloslav Král, CSc., jenž podal vědecký důkaz boží existence, je přesvědčen, že se to nestane nikdy. Duševní činnost se totiž neskládá jen ze samých algoritmů, které lépe zvládne computer. To nejcennější, tvůrčí, originální a skutečně novátorské a objevitelské pramení z kolektivního nevědomí, z hloubi transcendentálna, z božího vnuknutí, chcete-li. Pavel Kačer .

2. červen 2014

Marketing je velmi účinná věc. Přesto, že většina lidí vám bude tvrdit, že reklama na ně nepůsobí. Pravda bude asi někde uprostřed – dobrá, vtipná, nápaditá, neotřelá kampaň zabere a špatná, tupá, otřepaná a nudná spíš naštve a odradí. Reklamní sdělení útočí na naše emoce a podvědomí. Dokáží tiše a skrytě pracovat, aniž si toho všimneme. A pak se v pravý čas ozvou. V okamžiku volby, kdy saháme po novém výrobku nebo službě. Myslíme si, že se rozhodujeme podle své nejlepší vůle bez ohledu na to, co nám chtějí vnutit profesionální marketéři. Omyl! Už dávno infikovali naši vůli, vkus, city, sny a přání a my, vedeni našimi „zrádci“ uděláme přesně to, co si přeje reklamní průmysl. Je to dobře nebo špatně? Pavel Kačer

28. květen 2014

Časy se mění. Dřív jsem měl peněženku obtíženou mincemi a napěchovanou papírovými bankovkami. Tedy po výplatě. V současnosti mi v ní přibývají plastové kartičky s čipem nebo magnetickým proužkem. S bankovními i jinými kartami se roztrhl pytel. Používají je peněžní ústavy, města (Opencard), dopravci i Česká pošta. Měly sloužit k pohodlnějšímu placení a cestování, jenže jsou stále víc na obtíž, jak jich přibývá. Kdo se v té spleti barevných instrumentů má vyznat? A to už přicházejí telefonní operátoři s nabídkou platit mobilem. Místo aby se situace zjednodušovala, s dalšími a dalšími platebními prostředky se jen dál komplikuje. Pavel Kačer

23. květen 2014

Když lidi ovládne blbá nálada, hledají se viníci. Vždy se najdou ti, kteří ukáží správným směrem, označí škůdce a nabídnout snadné řešení. Obětními beránky mohou být rasy a etnické skupiny, příslušníci určitých tříd, všichni, kteří se nedokáží účinně bránit. V Česku za drahotu mohou obchodníci. Mají vysoké marže a odírají dodavatele. Proto je třeba jim pěkně přistřihnout křídla. Jenže jak už známe z historie, hledání vinných se nemůže zastavit, pokud se jednou rozjede. Ukáže se totiž, že ani likvidací, v našem případě obchodních řetězců, drahota nezmizí. A proto se musí předložit veřejnosti další oběť, a tak dál a dál. Přitom by stačilo, kdyby každý, kdo závidí někomu tučné zisky, se do stejného businessu pustil taky. Podnikání zatím v Česku není jen pro vyvolené.     Pavel Kačer

21. květen 2014

V roce 2004 pronesl jeden z nejcitovanějších akademických makroekonomů té doby a budoucí šéf Federálního rezervního systému Ben Bernanke pozoruhodně optimistický projev o tom, že problém hospodářských cyklů byl v podstatě již v praktické i teoretické rovině vyřešen. Naneštěstí se Ben Bernanke se ve své přednášce “The Great Moderation” tak strašně mýlil, že si z něj později musel utahovat i pojídač koblih a poloviční alkoholik Homer ve slavném kresleném seriálu Simpsonovi.

20. květen 2014

O potravinách se opět veřejně diskutuje. Z některých obalů by totiž mohl zmizet datum spotřeby a zákazník by nevěděl, jak je výrobek starý a zda splňuje všechny kvalitativní ukazatele. Jinými slovy, kdy je v nejlepší kondici a kdy už má "nejlepší léta" za sebou. Podrobné značení trvanlivých potravin zavedla bohatá společnost, která si může dovolit tak trochu plýtvat a část produkce vyhodit do koše. Jenže stále mezi námi žije mnoho lidí, kteří nemají co do úst a někteří dokonce umírají hladem. Najít správné řešení, které by nepoškodilo spotřebitele, výrobce a zároveň bylo společensky odpovědné, nebude snadné. Ale považuji za správné, že se už o problému v médiích mluví. Pavel Kačer

Slovo ke dni

  • Ochlazení z Bruselu

    Svět se dostal do bezprecedentní situace. Kdo by před rokem řekl, že Evropská unie bude firmám a lidem nakazovat, jak si mají zatopit. Kolik stupňů Celsia bude v pořádku, kolik ne a kdy si budou teplomilní hříšníci koledovat o trest. Vracíme se tak do časů direktivní ekonomiky, do dob, kdy strana a vláda nařizovala, co kdo smí a nesmí. V kapitalizmu přece měla místo nařízení a zákazů usměrňovat chování společnosti neviditelná ruka trhu. Jenže ani ta, jak se ukazuje, nezískala plnou důvěru vedení. Ano, zemního plynu, elektřiny i dalších energií se nebude dostávat, ale s jeho kritickým nedostatkem roste jejich cena. Kdo tedy bude moci příští zimu topit „pánu Bohu do oken“? Myslím si, že skoro nikdo. Omezovat se ve spotřebě a snižovat náklady se stane nutností, pokud mají firmy a domácnosti přežít krizové období. Tento ekonomický zákon...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Srpen 2022

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

oslavy 2022 razitko modre 2 copy eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

judr karabec ip mediace

Formulace zásad mediační dohody 10. srpen 2022

V předchozích příspěvcích jsme se seznámili s těmi fázemi mediace, ve kterých IP mediátor navozuje pocit vzájemné důvěry a pozitivního ovzduší pro mediační jednání, nastavuje základní pracovní a společenská pravidla, a také aktivně naslouchá stranám a pojmenovává předměty jednání. Strany konfliktu však nebyly zatím připraveny spolu efektivně komunikovat a vzájemně si na­slouchat.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3