INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Slovo ke dni

23. květen 2014

Když lidi ovládne blbá nálada, hledají se viníci. Vždy se najdou ti, kteří ukáží správným směrem, označí škůdce a nabídnout snadné řešení. Obětními beránky mohou být rasy a etnické skupiny, příslušníci určitých tříd, všichni, kteří se nedokáží účinně bránit. V Česku za drahotu mohou obchodníci. Mají vysoké marže a odírají dodavatele. Proto je třeba jim pěkně přistřihnout křídla. Jenže jak už známe z historie, hledání vinných se nemůže zastavit, pokud se jednou rozjede. Ukáže se totiž, že ani likvidací, v našem případě obchodních řetězců, drahota nezmizí. A proto se musí předložit veřejnosti další oběť, a tak dál a dál. Přitom by stačilo, kdyby každý, kdo závidí někomu tučné zisky, se do stejného businessu pustil taky. Podnikání zatím v Česku není jen pro vyvolené.     Pavel Kačer

21. květen 2014

V roce 2004 pronesl jeden z nejcitovanějších akademických makroekonomů té doby a budoucí šéf Federálního rezervního systému Ben Bernanke pozoruhodně optimistický projev o tom, že problém hospodářských cyklů byl v podstatě již v praktické i teoretické rovině vyřešen. Naneštěstí se Ben Bernanke se ve své přednášce “The Great Moderation” tak strašně mýlil, že si z něj později musel utahovat i pojídač koblih a poloviční alkoholik Homer ve slavném kresleném seriálu Simpsonovi.

20. květen 2014

O potravinách se opět veřejně diskutuje. Z některých obalů by totiž mohl zmizet datum spotřeby a zákazník by nevěděl, jak je výrobek starý a zda splňuje všechny kvalitativní ukazatele. Jinými slovy, kdy je v nejlepší kondici a kdy už má "nejlepší léta" za sebou. Podrobné značení trvanlivých potravin zavedla bohatá společnost, která si může dovolit tak trochu plýtvat a část produkce vyhodit do koše. Jenže stále mezi námi žije mnoho lidí, kteří nemají co do úst a někteří dokonce umírají hladem. Najít správné řešení, které by nepoškodilo spotřebitele, výrobce a zároveň bylo společensky odpovědné, nebude snadné. Ale považuji za správné, že se už o problému v médiích mluví. Pavel Kačer

15. květen 2014

Češi si mohou připsat ke svému dobru jeden velký globální úspěch. Týká se pěší turistiky. Systém jednotného značení cest právě oslavil 125. narozeniny a stále nejeví známky únavy, opotřebovanosti a sklerózy. Ano, vybudovali jsme a udržujeme síť nejlépe značených turistických tras a díky tomu máme asi i největší počet obyvatel, kteří se tomuto rekreačnímu sportu a zábavě pravidelně věnují. Rodiny orientované na turistiku jsou trochu jiné než ostatní. Pravidelný pohyb na zdravém vzduchu podporuje odolnost, houževnatost a také cílevědomost, rovněž překonávání překážek, neklesání na duchu a na mysli. Všechny tyto vlastnosti včetně zvídavosti a poznávání své země a krás všude okolo rozvíjí vlastnosti, jež vedou i v práci k úspěchu. Patřím mezi turisty, ačkoliv bych měl v aktivitě víc přidat, proto přeji nám všem mnoho našlapaných kilometrů a spokojenost v cíli. Pavel Kačer

12. květen 2014

Ekonomičtí analytici přinášejí špatnou zprávu. Už nejméně rok se nezdražuje, a to přesto, že ČNB horečně intervenuje proti koruně. Skoro to vypadá, že bychom měli vyhlásit národní smutek a sypat si hlavu popelem. Nevím proč „odborníkům“ vadí, že každý měsíc nemohou platit za stejný výrobek a službu víc a víc peněz. Jsem ale si jist, že prostí občané tuto skutečnost kvitují s povděkem a v každodenní záplavě špatných zpráv si mohou aspoň trochu ulevit. Myslím si, že i drobní podnikatelé a větší firmy musí být spokojeni, že za nákup surovin, materiálu, energií a lidskou práci nemusí platit stále víc. Pokud jsou tedy obyvatelé ČR spokojeni, proč by byla nulová inflace tak špatnou zprávou? Asi jen pro ty, kteří na inflační spirále vydělávají. Těch mi líto není, s nimi žádný soucit nemám. Pavel Kačer

6. květen 2014

Ministři Sobotkovy vlády jsou prý překvapeni, jak prudce musí v příštím roce snižovat výdaje. Tak to po nich chce Andrej Babiš, správce státní kasy, a počítá s tím při sestavování rozpočtu na rok 2015. Proč to překvapení? Protože politik musí umět, aby byl zvolen, hlavně slibovat a rozdávat z veřejných prostředků, nikoli však řádně hospodařit. A s utahováním opasků v makroekonomice, jsou, jak známo, jen samé nepříjemnosti. Kdyby prošli členové kabinetu povinně podnikatelskou praxí, pochopili by, že na dluh se dá žít jen omezenou dobu, takový život přináší stále vyšší náklady a vede k bankrotu. Takhle jim to musí vysvětlit ministr financí, který má s vedením úspěšných firem a tvorbou slušných zisků nepřeberné zkušenosti. Zůstává ale otázkou, zda se to politik ve zralém věku může vůbec naučit. Pavel Kačer  

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3