Nízká nezaměstnanost a často také neochota k manuální práci jsou v současné době hlavním důvodem, proč průmyslové společnosti obtížně hledají zaměstnance. Právě proto roste důležitost kvalitního zaškolování pracovníků, vedoucí k zefektivnění výroby. Ke kvalitnímu zaškolení pracovníků pomáhá například metoda Training Within Industry (TWI), o níž budou mimo jiné debatovat zástupci leteckých a automobilových firem na Setkání se špičkami, jež se uskuteční v pondělí 19. října v prostorách Leteckého muzea Metoděje Vlacha v Mladé Boleslavi.
V druhé polovině tohoto roku došlo ke spuštění nové propagační kampaně, Kvalita z Evropy – chutě s příběhem, s cílem posílení kladného vnímání evropského systému kvality zemědělských produktů spotřebiteli a odborníky u nás i na Slovensku. Jde o podporu jednotlivých označení, tj. Chráněného označení původu, Chráněného zeměpisného označení a Zaručené tradiční speciality. V měsíci září realizovala společnost STEM/MARK vstupní měření výsledků dané komunikační kampaně a výsledky jsou pozitivní.
Dvě zajímavé novinky ohlašují na září 2015 odborníci na oblast certifikace podle mezinárodně uznávaných norem ISO. V platnost vstupují nové standardy, které se týkají systému environmentálního managementu (ISO 14001) a systémy managementu kvality (ISO 9001). Co to znamená pro firmy?
Rada kvality České republiky, Řídicí výbor Programu Česká kvalita a Asociace veřejně prospěšných organizací ČR oznámily dne 1. července přijetí značky Spolehlivá veřejně prospěšná organizace do Programu
Stalo se již módním trendem upřednostňovat nákup českých potravin, což je z různých důvodů, nejen ekonomických, ale třeba i ekologických, určitě dobře. Označovat potravinu za českou se tak stává konkurenční výhodou, proto se již vedou dokonce spory o to, co je a co není česká potravina, kolik procent složek z tuzemských zdrojů musí taková potravina obsahovat apod.
Téměř 15 let trvala v České republice složitá cesta ke standardizaci projektování, výstavby, řízení provozu a výcviku profesionální obsluhy dohledových a poplachových přijímacích center (DPPC, z anglického ARC), u nás dobře známých pod starším názvem pulty centralizované ochrany (PCO).
Hledáme zázračný recept na produktivitu a loajalitu mladých lidí. Snažíme se jít jejich zvyklostem naproti. Přetváříme pracovní prostředí, benefity i způsoby komunikace. Na základě studií a vědeckých šetření věříme, že se nám tyto investice vrátí. Odpověď je ale stejně nejistá jako perspektiva budoucnosti. Zapomněli jsme si položit základní otázku: proč se chování mladých lidí v pracovním prostředí tolik proměnilo? Mnozí se snaží najít odpověď ve výrazu work-life balance. A částečně to pravda je. Ale přeci jen to není všechno. Spíše jen zlomek toho, co na mladé lidi působí. Co to tedy z předchozích generací dělalo dříče, kteří byli schopní zatnout zuby? Vidina jistoty, vidina vlastního bydlení. Tyhle oblasti spolu souvisejí. Realitní trh je podstatným dílkem rovnice. Předchozí generace intenzivně usilovaly o to domov vybudovat se vším...
Získat patent na unikátní technologii zpracování listí stromů k výrobě ultra tenkých izolačních desek, díky nimž nebude třeba v objektech topit, nebo na využití kopřivy tak, že se znásobí její blahodárné účinky na poškozené kolenní klouby, to by jistě bylo terno. Ukázalo by se, že myšlenek, které dobře poslouží lidstvu, není nikdy dost, a že jsou, převedeny do praxe, stále vítané.
Pokračování ...