Značka CZECH MADE, jedna z nejvýraznějších pečetí kvality na českém trhu, má za sebou nejen dlouholetou tradici, ale také mnoho zvučných jmen úspěšných držitelů. Co spojuje Plzeňský Prazdroj, Becherovku a společnosti Solodoor vyrábějící dveře a dveřní zárubně, Libea jako výrobce vlajek, USSPA a jejich světově známé Masážní a vířivé lázně nebo třeba Krkonošské obálky? Kromě významného podílu na trhu je to mimo jiné snaha o dosažení vysoké kvality výrobků a služeb nabízených českým zákazníkům, ke kterým jim v minulosti pomohla nebo pomáhá značka CZECH MADE.
Centrum excelence, které funguje jako součást České společnosti pro jakost a naplňuje její roli národního partnera EFQM pro Českou republiku, šestým rokem sdružuje odborníky na kvalitu a působí jako platforma pro organizace, které ve své činnosti aplikují nejmodernější nástroje řízení. Jeho aktivity se však rozrůstají a rok 2019 je toho důkazem.
Na obce, města i další subjekty veřejné správy jsou v dnešní době kladeny velké nároky. Na jedné straně je to legislativa. Na straně druhé jsou to požadavky klientů. Aby úřady dobře fungovaly, potřebují mít vedoucí pracovníci dost prostoru a zkušeností s principy efektivního managementu a kvality řízení.
Soutěž jako motivace, inspirace, prostor k sebepoznání, výzva, jak poměřit síly s ostatními, zmapovat vlastní potenciál. I tak by se dalo charakterizovat poslání řady soutěží napříč různými odvětvími, profesními skupinami, organizacemi, firmami, odborníky, nadšenci, inovátory.
Šestým rokem mají možnost se i firmy z České republiky zapojit do mezinárodní soutěže Quality Innovation Award. Díky spolupráci s Evropskou organizací pro kvalitu je ČSJ národním partnerem této soutěže inovací. Jejím prostřednictvím mají přihlášené subjekty možnost porovnat svoji inovaci z mezinárodního pohledu, kdy se hodnotí především inovativnost ve smyslu míry novosti a použitelnosti v praxi, její účinnost a orientace na zákazníka. Soutěží se v několika kategoriích podle velikosti organizace a sektoru, dále jsou zvlášť hodnoceny inovace s environmentálním dopadem nebo potenciální inovace, dosud netestované. Účast je bez poplatku. Pro přihlášené firmy poskytuje ČSJ plnou podporu v průběhu celé soutěže. Vítězem národního kola minulého ročníku se stala společnost Nyrden s.r.o. Zakladateli a společníky jsou Jan Blažíček a Petr Javůrek. Jde o Český start-up založený s cílem dotáhnout do produkční fáze vlastní koncept technologického jádra plně soběstačných nulových domů NyrdenCore, na jehož vývoji firma pracuje od roku 2016. Ing. Jana Blažíčka jsme se zeptali:
Představitelé všech významných obchodních řetězců a Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) na dnešním setkání s předsedou vlády Andrejem Babišem předložili seznam kroků, které povedou ke zrovnoprávnění českých spotřebitelů se západní částí Evropské unie.
Svět se dostal do bezprecedentní situace. Kdo by před rokem řekl, že Evropská unie bude firmám a lidem nakazovat, jak si mají zatopit. Kolik stupňů Celsia bude v pořádku, kolik ne a kdy si budou teplomilní hříšníci koledovat o trest. Vracíme se tak do časů direktivní ekonomiky, do dob, kdy strana a vláda nařizovala, co kdo smí a nesmí. V kapitalizmu přece měla místo nařízení a zákazů usměrňovat chování společnosti neviditelná ruka trhu. Jenže ani ta, jak se ukazuje, nezískala plnou důvěru vedení. Ano, zemního plynu, elektřiny i dalších energií se nebude dostávat, ale s jeho kritickým nedostatkem roste jejich cena. Kdo tedy bude moci příští zimu topit „pánu Bohu do oken“? Myslím si, že skoro nikdo. Omezovat se ve spotřebě a snižovat náklady se stane nutností, pokud mají firmy a domácnosti přežít krizové období. Tento ekonomický zákon...
V předchozích příspěvcích jsme se seznámili s těmi fázemi mediace, ve kterých IP mediátor navozuje pocit vzájemné důvěry a pozitivního ovzduší pro mediační jednání, nastavuje základní pracovní a společenská pravidla, a také aktivně naslouchá stranám a pojmenovává předměty jednání. Strany konfliktu však nebyly zatím připraveny spolu efektivně komunikovat a vzájemně si naslouchat.
Pokračování ...