Dnem 14. prosince 2012 začala platit nová pravidla pro používání zdravotních tvrzení při označování potravin, konkrétně v rámci nařízení (ES) č. 1924/2006 a nařízení (EU) č. 432/2012. Výrobci tak mohou na obalech, ale i v reklamě a obchodních sděleních, používat pouze zdravotní tvrzení, která jsou v souladu s požadavky těchto nařízení.
Národní mnohostranné fórum ČR pro elektronickou fakturaci při Hospodářské komoře České republiky na základě usnesení ze zasedání dne 5. prosince 2012 zpracovalo a vydalo dokument „Doporučení praktické aplikace k elektronické fakturaci ve vztahu k novele zákona o DPH".
V sobotu 15.prosince se v sále hostince „Na staré sokolovně" v Praze 4-Podolí konala 16.valná hromada Česko-vietnamské společnosti (ČVS). Oslava jubilejních 15 let aktivit tohoto nejstaršího a největšího celostátního nepolitického občanského sdružení přátel Vietnamu u nás byla spojená s mimořádnou volbou nového předsedy.
Podnikatelé v čele s Hospodářskou komorou České republiky vyjadřují nespokojenost nad stávajícím zákonem o veřejných zakázkách, který je složitý, drahý a neekonomický. Se zákonem se potýkají nejen soutěžící, ale i samotní zadavatelé.
Hospodářská komora České republiky organizuje další z doprovodných podnikatelských misí letošního roku. Tentokrát čeští podnikatelé v čele s prezidentem HK ČR doprovodí ve dnech 17. - 18. prosince 2012 předsedu Vlády ČR a ministra průmyslu a obchodu ČR do Srbska a Bosny a Hercegoviny.
Hospodářská komora České republiky vítá, že sněmovna v prvním čtení podpořila novelu obchodního zákoníku, která má zlepšit platební morálku firem. Návrh stanoví, že standardní doba splatnosti faktur bude 30 dnů. Přestože ve smlouvě bude možné sjednat i delší lhůtu k proplacení, překročit 60 dnů bude možné jen v případě, že to nebude hrubě nespravedlivé vůči věřiteli. Takové opatření Hospodářská komora České republiky dlouhodobě iniciovala.
Prý umožňuje lepší fungování státu. V něčem možná ano. Rozhodně má aparát, který může zabezpečit lepší kontrolu. Ale umožňuje i snazší podnikání? Tady už je to na pováženou. Hlasy lidí z businessu zní unisono. Podnikatelské prostředí v České republice potřebuje výrazné zlepšení. A opravdu se nenechme ukolébat tím, že vloni vzniklo meziročně nejvíce firem od dob pandemie. Bohužel úřednický aparát neroste jen proto, aby byly úkoly státu zvládány rychleji a kvalitněji, ale protože těch úředních povinností přibývá i s ohledem na požadavky EU. A tak nevznikají nová a nová úřednická místa zdaleka jen na straně státu. Podniky si stále častěji musí najímat externí dodavatele, kteří by pro ně onu byrokratickou část businessu dokázali zpracovat na klíč. Případně staví vlastní oddělení, které musejí tuto agendu zvládnout. Administrativa tak...
Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.
Pokračování ...